Drugim z naszych pomysłów, którego realizację zaplanowaliśmy na rok szkolny 2017/2018, był projekt teatralny pod patronatem Burmistrza Dzielnicy Ursynów. W dniach od 21 do 24 listopada 2017 roku uczniowie klasy 4a i 4b, a od 28 listopada do 1 grudnia 2017 uczniowie klasy 5 oraz 6 uczestniczyli w projekcie realizowanym na terenie szkoły, która na ten czas zmieniła się w teatr.

Chcieliśmy, żeby uczniowie naszej szkoły, w ramach realizacji zadań projektowych, mieli szansę na:

  • zdobycie wiedzy teoretycznej dotyczącej teatru, jego genezy i historii,
  • poznanie różnych typów teatrów (teatru muzycznego, teatru cieni, teatru pantomimy, teatru lalek) oraz ich specyficznego języka,
  • poznanie różnych środków ekspresji scenicznej,
  • zdobycie wiedzy na temat specyfiki pracy ludzi związanych z teatrem w sytuacji bezpośrednich kontaktów,
  • samodzielne przygotowanie krótkiej, improwizowanej etiudy teatralnej wraz z jej oprawą.

Naszym celem było także rozbudzenie w naszych uczniach postawy empatii, czemu służyła zaplanowana przez nas akcja charytatywna na rzecz mieszkańców Domu Artystów Weteranów w Skolimowie. W obu tygodniach projektowych uczniowie uczestniczyli w warsztatach z profesjonalistami. Teatr muzyczny przybliżyła im pani Marta Jędrzejczyk (pedagog, wokalistka zespołu Łysa Góra) oraz p. Sarah Johnson (muzykoterapeuta, nauczyciel w The international School).

Tajniki animacji i wiedzy o teatrze lalek zgłębili dzięki spotkaniu z panem Krzysztofem Falkowskim (utytułowanym reżyserem spektakli lalkarskich) i jego widowiskiem FalkoShow.

Zaplanowane przez nas zajęcia warsztatowe pozwoliły naszym uczniom na zdobycie praktycznej wiedzy na temat trudnej sztuki pantomimy. W scenicznej komunikacji bez słów ćwiczyli się pod czujnym okiem edukatorów z Warszawskiego Centrum Pantomimy w Teatrze Na Woli pana Bartłomieja Ostapczuka.

W czasie czterech dni projektowych uczniowie zdobyli także wiedzę teoretyczną dotyczącą historii teatru (antycznego oraz elżbietańskiego), zgłębiali symboliczne znaczenia afiszy teatralnych oraz poznawali specjalistyczne słownictwo opisujące świat teatru. Zajęcia odbywały się w języku polskim oraz angielskim.

W czasie czterech dni projektowych uczniowie zdobyli także wiedzę teoretyczną dotyczącą historii teatru (antycznego oraz elżbietańskiego), zgłębiali symboliczne znaczenia afiszy teatralnych oraz poznawali specjalistyczne słownictwo opisujące świat teatru. Zajęcia odbywały się w języku polskim oraz angielskim.

Ostatni dzień projektowy nie oznaczał zakończenia projektu. Uczniowie klas czwartych, w ramach kontynuowania realizacji wyznaczonych celów wzięli udział w wycieczce edukacyjnej do Teatru Syrena, by poznać teatr „od kulis”. Natomiast uczniowie klasy 5 i 6 przygotowali kiermasz świąteczny, dzięki któremu udało im się zebrać fundusze na sfinansowanie biblioteki audiobooków dla mieszkańców Domu Artystów Weteranów w Skolimowie.