Nasz szkoła w roku szkolnym 2017/2018 uczestniczyła w programie Ogarnij Inżynierię fundacji Katalyst Engineering. Program ten opiera się na idei STEM/STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Math), zakładającej łączenie przedmiotów szkolnych w trakcie realizacji jednego projektu).

Więcej o programie na stronie: katalystengineering

Modułem inżynieryjnym pt. Tajemnice Zielonych Dachów zostały objęte klasy czwarte (I semestr), zaś modułem inżynieryjnym pt. „Energia i wiatr” klasy piąte (II semestr).
Uczniowie klas czwartych realizowali swój moduł w ramach tygodnia projektowego. Zajęcia odbywały się w dniach od 13 do 17 listopada.

Uczniowie podczas dni projektowych wzbogacali swoją wiedzę na temat składników pogody i narzędzi służących do ich mierzenia. Budowali termometry z przedmiotów codziennego użytku: butelki, rurki i korka. Konstruowali przyrząd, który pokazywał skąd wieje wiatr. Obserwowali spadek i wzrost ciśnienia oraz mierzyli wilgotność powietrza za pomocą zaprojektowanych i wykonanych przez siebie higrometrów włosowych. No i oczywiście poznawali tajniki druku 3D (sami zaprojektowali i przeprowadzili proces powstawania trójwymiarowego wydruku).

Projekt miał charakter międzyszkolny, zaangażowali się w niego nauczyciele trzech szkół :

  • Podstawowa Szkoła Międzynarodowa The International School
  • Prywatna Szkoła Podstawowa KOLUMBUS
  • Polsko-Francuska Niepubliczna Szkoła Podstawowa i Gimnazjum “La Fontaine”.
 
  
 Zeskanuj kod QR, aby zobaczyć jak przebiegał program w ramach „Mini Sieci Szkół”.

5 grudnia 2017 r. w Polsko-Francuskiej Szkole Podstawowej La Fontaine w Warszawie miało miejsce uroczyste Podsumowanie Programu Ogarnij Inżynierię w ramach tzw. “Mini Sieci Szkół”. Zgromadzili się tam uczniowie klas czwartych uczestniczących w tym projekcie szkół wraz ze swoimi nauczycielami. Spotkanie to było świetną okazją do lepszego poznania się i wymiany doświadczeń. Uczniowie wzięli udział w warsztatach, otrzymali certyfikaty i pamiątkowe breloczki.

Podsumowanie Programu w ramach „Mini Sieci Szkół”